• Anasayfa
Bugün Toplam23
Toplam Ziyaret43688
Site Haritası
Uludağ'da bir kaç gün.. Sömestre Hazır mısınız?
Güzel Bursa'mızın muhafızı; dosta şefkatli, düşmana dehşetli bakan Uludağ yine birbirinden farklı kültürlere ev sahipliği yapmaya devam ediyor.
Bakalım Ilgaz nasıl :)
Sezonun açılmasıyla birlikte 18 Aralık 2017 tarihli seyahatimiz zirveye çıkıncaya kadar bizi hayal kırıklığına uğratmıştı. Zirve yakınlarında uzaktan gördüğümüz bir kaç öbek beyazlık geri dönsekmi acaba dedirten derecede ürkütmüş fakat yaklaştıkça durumun böyle olmadığını görmüştük. Önce araçlarımız hafif hafif yüzeysel buzlanan yolda dans etmeye başladı sonra ince bir tabaka karın kapattığı yolda seyrine devam etti.

Uludağ Kütük Ev'de Soba Keyfimiz

Konaklama tesisisimize ulaştığımızda bizleri dört gözle bekleyen ev sahiplerimiz sıcak bir karşılamanın ardından ikram ettikleri çaydan sonra henüz tam aktif olmayan kayak tesislerine göz atmamızı ve kalıp kalmayacağımız konusunda karar vermemizi istemeleri ardından bir iki bölgenin kayak için uygun olduğunu düşünüp kalmaya karar verdik. Bir kaç gün öncesinde 50-60cm olan kar lodos etkisiyle 5cm kadar düşmüş ve bu durum tesislerin aktif olmasını engellemişti.

İki tesisin açık olması gelmişken eğlenelim biraz diyerek kayak takımlarımızı alıp telesiyejlerin yolunu tutmak oldu. Çalışan tesislerin görevlileri bir taraftan telesiyej yolundaki açılan alanları kapatmakla meşgulken bir taraftan kar hızla erimeye devam ediyordu. Bu kayak yapmamıza engel olan bir unsur olmamakla birlikte oldukça eğlenceli bir gün geçirmemize de neden olmuştu.

Uludağ Kayak Merkezi

Akşam üzeri sis ile birlikte hafif fırtına ve arkasından kar atıştırmaya başlayınca tesiste bizden başka bir kaç kişi haricinde kimse olmadığı için kendi aramızda küçük bir kar bayramı havası estirdik. Yemeklerin oldukça güzel olduğu ve hizmet kalitesinin tavan yaptığı tesisimizde akşam dinlencesinden sonra (bu arada odalar sauna diye tabir edilebilir ki o kadar sıcaktı) sabah kahvaltısı için harekete geçtik. Güzel bir kahvaltı ile birlikte dışarda en azından 10cm kar ve yağışın olduğu sisli bir hava durumu ile karşılaştık ve bu harikaydı.

Kayak takımlarımızla birlikte bizi bekleyen telesiyejlere merhaba diyip zirvenin hep birlikte tadına vardık. 19 Aralıkta akşam yola koyulmadan önce sucuk ekmek keyfi ile birlikte toparlanıp Bursa merkeze inerek Nilüfer'de gülümsedik :)

Sezonun açıcıları bizler olarak kapanışı kimler yapacak diye bir merak uyandırarak, sizlere de tavsiye edebileceğim bir kaç günlük hoş bir tatil ile tatlı bir yorgunluğun eseri olarak geri dönmeniz temennisiyle,